5779 - תשע"ט
מסכת: פסחים
מגיד שיעור: הרב גערליצקי
- עד. לר' אבהו איסור הנאה בכל התורה ילפינן מנבילה
- עג. לר' אבהו איסור הנאה בכל התורה ילפינן מנבילה
- עב. הלימוד דאיסור הנאה בכל התורה לפי ר"מ ורבי יהודא
- עא. בגדר איסור אכילה ואסור הנאה (המשך)
- ע. בגדר איסור אכילה ואיסור הנאה
- סט. לא צריכא לשעות דרבנן
- סח. ואי תנא חיה - משום דאי משיירא מיהת מצנעא
- סז. ריש פרק כל שעה
- סו. בענין אין ספק מוציא מידי ודאי
- סה. אין חוששין שמא גיררה חולדה וכו
- סה. אין חוששין שמא גיררה חולדה וכו
- סד. האומר סלע זו לצדקה בשביל שיחיה בני כו' הרי זה צדיק גמור
- סג. הערות שונות בהסוגיא
- סא. נטל הלולב שלא לצאת בו לכו"ע אינו יוצא
- ס. בענין ברכות המצוות עובר לעשייתן
- נט. נוסח הברכות בברכות המצוות
- נח. כסוי הדם מצוה של רשות
- נז. נוסח הברכות בברכות המצוות
- נו. אם יש דין שליחות כשאב מל בנו ע"י אחר
- נה. אם יש דין שליחות כשאב מל בנו ע"י אחר
- נד. הערות קצרות בדין הפת שעיפשה (ב)
- נג. ביטול אחר זמן האיסור
- נב. איסור חמץ תלוי לפי מקום הבעלים או לפי מקום החמץ
- נא. בדין המקדש משש שעות ולמעלה בחמץ דרבנן
- נ. בדין המקדש משש שעות ולמעלה בחמץ דרבנן
- מט. בסוגיא דהבודק צריך שיבטל (ב)
- מח. הבודק צריך שיבטל
- מז. איסור הנאה אם יש בו דין זכי'
- מו. הערות קצרות דף ו,ב
- מה. בדין המפרש והיוצא בשיירא
- מד. בדין המפרש והיוצא בשיירא
- מג. חמצו של נכרי עושה לו מחיצה י' טפחים
- מב. בדין המוצא חמץ בביתו ביו"ט כופה עליו את הכלי (ג)
- מא. בדין המוצא חמץ בביתו ביו"ט כופה עליו את הכלי (ב)
- מ . בדין המוצא חמץ בביתו ביו"ט כופה עליו את הכלי
- לט. ביאור בשיטת רש"י בדין יחד לו בית
- לח. בדין פקדון של ישראל שהוא אצל ישראל אחר
- לז. בדין פקדון של ישראל שהוא אצל ישראל אחר
- לו. דבר הגורם לממון
- לה. בגדר האיסור בפקדונות של נכרי
- לד. האופן דקבלת אחריות שעובר עי"ז בבל יראה וב"י
- לג. בהברייתא "ת"ר שבעת ימים שאור לא ימצא בבתיכם"
- לב. מצינו להבערה שהיא אב מלאכה
- לא. ש"מ מדר"ע הבערה לחלק יצאת
- ל. בגדר הידור מצוה בנר חנוכה
- כט. שמע מינה דר"ע אין ביעור חמץ אלא שריפה
- כח. הסדר דבנין ביהמ"ק ותחיית המתים
- כז. בדין אפר וגחלים של חמץ לרבנן ולרבי יהודא
- כו. הערות בהסוגיא דאך ביום הראשון הוא י"ד
- כה. אמר אביי תרי קראי כתיבי
- כד. אמר אביי תרי קראי כתיבי
- כג. המשכיר בית לחבירו בחזקת בדוק ומצאו שאינו בדוק
- כב. בגדר מצות תשביתו
- כא. בגדר מצות תשביתו
- כ. ביטול חמץ
- יט. השמטה לתחילת שיעור ח"י
- יח. חזקתו בדוק או לא
- יז. בדין הכל נאמנים על ביעור חמץ
- טז. המשכיר בית לחבירו בי"ד על מי לבדוק
- טו. המשכיר בית לחבירו בי"ד על מי לבדוק
- יד. המשכיר בית לחבירו בי"ד על מי לבדוק
- יג. יום ב' ו' חשון תשע"ט
- יב. המשכיר בית לחבירו בי"ד על מי לבדוק
- יא. האיסור של נכרי באכילת קרבן פסח
- י. חידוש הרבי בפירוש הסוגיא דלשון נקיה
- ט. בהסוגיא דדיבור בלשון נקיה
- ח. בגדר מצות תקיעת שופר
- ז. הרחקה הוא דעבוד רבנן לדאורייתא
- ו. בדין הבא במחתרת וספק אם בא על נפשות
- ה. בהסוגיא "מאי אור"
- ד. בדק ולא ביטל ומצא חמץ ברשותו במועד אם עובר למפרע
- ג. בביאור דברי הר"ן "שהרי סמכה התורה על החזקות"
- ב. בדיקת חמץ לשיטת רש"י ותוס'
- א. שיעור פתיחה למסכת פסחים בלאווין דחמץ ועשה דתשביתו
5778 - תשע"ח
מסכת: בבא קמא
מגיד שיעור: הרב גערליצקי
- מו. בדין יוקרא דלקמיה (ג)
- מה. בדין יוקרא דלקמיה (ב)
- מד. בדין יוקרא דלקמיה
- מג. הערות בענין שור רעהו אמר רחמנא
- מב. אין מעילה בקרקעות
- מא. בדין "אהני קרא" לפי רבי ישמעאל
- מ . בדין "אהני קרא" לפי רבי ישמעאל
- לט. בדין "אהני קרא" לפי רבי ישמעאל
- לח. בדין הכותל והאילן שנפלו
- לז. הערות בתוס' בבור המתגלגל
- לו. בדין בור המתגלגל והזיק בהדי דאזלי
- לה. בסוגיא דהצד השוה שבהן לאתויי מאי
- לד. אינו ראוי בבור
- לג. בסוגיית הגמ' וכולהו כי שדית בור בינייהו כו'
- לב. בגדר הידור מצוה בנר חנוכה
- לא. מצוות ואיסורי דרבנן גברא או חפצא
- ל. עדים זוממין אין משלמין עפ"י עצמן
- כט. ביאור בפירש"י דמנסך היינו מנסך ממש
- כח. עדים זוממין בגדר "נזיקין" -המשך 2
- כז. עדים זוממין בגדר "נזיקין"
- כו. נזקי ממונו ונזקי גופו
- כה. הערות בהסוגיא (דף ד,ב)
- כד. בדין אדם המזיק באונס
- כג. בגדרי קים ליה בדרבה מיני'
- כב. בגדרי קים ליה בדרבה מיני'
- כא. ביאור בתוד"ה לאו אע"ג
- כ. בדין עבד ואמה שהזיקו (המשך)
- יט. שן ורגל פטורים ברה"ר דאורחיה הוא
- יח. מחלוקת בהלכה למשה מסיני
- יז. תולדה דאדם מאי היא
- טז. אבנו סכינו ומשאו שלא הפקירן
- טו. לא ט' כתיבי ולא י' כתיבי
- יד. גדרו של קרן - כוונתו להזיק או משונה
- יג. גדרו של קרן - כוונתו להזיק או משונה
- יב. יום הכיפורים שחל להיות בשבת
- יא. וא"ת ולכתוב רחמנא ושילח
- י. בגדר מצות תקיעת שופר שמיעה או תקיעה
- ט. מכליא קרנא ולא מכליא קרנא
- ח. בדין מועד לאדם ולבהמה
- ז. בדברי הרשב"א בד"ה אבל במחוברת
- ו. בדברי הרשב"א בד"ה אבל במחוברת
- ה. אבל במחוברת אימא כולה מועדת היא
- ד. תולדותיהן כיוצא בהן או לאו כיוצא בהן
- ג. ביאור בתוד"ה ולרבי אליעזר
- ב. בענין תולדות דשבת ובביאור פלוגתת רבנן ורבי אליעזר
- א. חיוב נזיקין
מסכת: בבק קמא
מגיד שיעור: הרב גערליצקי
5777 - תשע"ז
מסכת: כתובות
מגיד שיעור: הרב גערליצקי
- עד. תשלומי תרומה משום כפרה משא"כ תשלומי הקדש
- עג. בגדר תוס' מן החול אל הקודש
- עב. ביאור בתוד"ה זר שאכל תרומה
- עא. הכל בידי שמים חוץ מצינים ופחים
- ע. בדין בעולה לכהן גדול -בעולת אחרים ובעולת עצמו ב' גדרים שונים -
- סט. בדין בעולה לכהן גדול
- סח. בהא דממזרות תליא בהא דאין קידושין תופסין - המשך -
- סז. בהא דממזרות תליא בהא דאין קידושין תופסין
- סו. בגדר תשלומי קנס דאונס ומפתה - המשך - (ג)
- סה. בגדר תשלומי קנס דאונס ומפתה - המשך -
- סד. בתוד"ה ועל הכותית (ג) - עבד כנעני אם מחוייב בקנס -
- סג. בתוד"ה ועל הכותית (ב) ספק בקלב"מ אם חייב ממון
- סב. בתוד"ה ועל הכותית קים ליה בדרבה מיניה ברודף
- סא. בתוס' ד"ה הבא על הנתינה
- ס. שיעור פתיחה פרק אלו נערות - תשלומי קנס באונס ומפתה -
- נט. תרי ותרי נינהו
- נח. בדין אמנה או מודעא היו דברינו - המשך -
- נז. בדין אמנה או מודעא היו דברינו
- נו. לעולם דאמר מלוה וכגון שחב לאחרים - בתוס' ד"ה וכגון - (ג)
- נה. לעולם דאמר מלוה וכגון שחב לאחרים - בתוס' ד"ה וכגון -
- נד. לעולם דאמר מלוה וכגון שחב לאחרים
- נג. האומר שטר אמנה הוא זה אינו נאמן
- נב. בביאור הפלוגתא במודה בשטר שכתבו אם צריך לקיימו - לפי רש"י ותוס' -
- נא. טעמא דר"מ - מודה בשטר שכתבו אין צריך לקיימו.
- נ. הערות קצרות בהסוגיא
- מח. בענין פלגינן דיבורא ופלגינן נאמנות
- מז. ללשון ראשון למה בהסיפא אינם נאמנים בפסולים היינו - המשך -
- מו. ללשון ראשון למה בהסיפא אינם נאמנים בפסולים היינו
- מה. ביאור הסוגיא דב' הלשונות לשיטת רש"י - ובהדין דאינו חוזר ומגיד -
- מד. בדין הרי אלו נאמנים ברישא דמתניתין - המשך -
- מג. בדין הרי אלו נאמנים ברישא דמתניתין
- מב. שיטת רש"י בחשיד אממונא חשיד אשבועתא
- מא. ביאור הסוגיא וליתני מודה רבי יהושע מנה לאביך בידי וכו' - לפי התוס' -
- מ . המשך ביאור הסוגיא וליתני מודה רבי יהושע וכו' - לפי פירש"י -
- לט. ביאור הסוגיא וליתני מודה רבי יהושע מנה לאביך בידי וכו' - לפי פירש"י -
- לח. ביאור בסוגיית הגמ' וליתני מודה רבי יהושע וכו'
- לז. בדין מלך שמחל על כבודו ומצוה שאני - המשך-
- לו. אתנוסי הוא דאתניסו
- לה. בדין גביית כתובה בלי שטר כתובה - המשך -
- לד. בדין גביית כתובה בלי שטר כתובה - המשך -
- לב. הערות קצרות בדף טז,א
- לא. בגדר דהפה שאסר הוא הפה שהתיר
- ל. בדליכא עדים בעל מהימן
- כט. בדליכא עדים בעל מהימן
- כח. החיוב להחיותו אם רק ברוב ישראל - המשך -
- כז. החיוב להחיותו אם רק ברוב ישראל
- כו. רוב בדיני נפשות - המשך -
- כה. רוב בדיני נפשות
- כד. בדין קבוע ופריש
- כג. בדין רוב וקבוע באדם - המשך
- כב. בדין רוב וקבוע באדם
- כא. בדעות הראשונים אם מתניתין קאי גם לפי ר"ג
- כ. פירוש הגמ' רבי יוחנן בן נורי כמאן לרש"י ולתוס'
- יט. שיטת התוס' בהסוגיא דאלמנת עיסה
- יח. הסוגיא דאלמנת עיסה לפי שיטת רש"י
- יז. בקושיית הגרע"א למה בת העיסה פסולה
- טז. הערות בסוגיא דאלמנת עיסה
- טו. בתוד"ה חדא דקא מודה (ב)
- יד. ביאור בתוס' דההוא ארוס
- יג. חדא דהא קא מודה
- יב. ביאור הסוגיא דההוא ארוס
- יא. בענין תפלת חנה
- י. בירור בגדר מצות תקיעת שופר שמיעה או תקיעה
- ט. בפלוגתת ר"ג ורבי יהושע בראוה מדברת וכו'
- ח. בפלוגתת ר"ג ורבי יהושע בראוה מדברת וכו'
- ז. הקדמה לסוגיא דראוה מדברת
- ו. חזקה בהמשנה דמוכת עץ
- ה. בהמשנה דמוכת עץ האם יש מיגו
- ד. ברי עם מיגו או חזקה כנגד שמא
- ג. ברי טוב ושמא גרוע
- ב. ביאור בתוד"ה רב הונא
- א. ארוסה אי יש לה כתובה ובדין ברי ושמא
5776 - תשע"ו
מסכת: בבא בתרא
מגיד שיעור: הרב גערליצקי
- פז. בעובדא דרבא בר שרשום (ד)
- פו. בעובדא דרבא בר שרשום (ג)
- פה. בעובדא דרבא בר שרשום (ב)
- פד. בעובדא דרבא בר שרשום
- פג. בגדר תוס' מן החול אל הקודש
- פב. האי שטרא חספא בעלמא הוא (ד)
- פא. האי שטרא חספא בעלמא הוא (ג)
- פ. האי שטרא חספא בעלמא הוא (ב)
- עט. דברי הכל אין ערער פחות משנים - הערות קצרות-
- עח. דמחזקינן ליה באבוה דהאי דכהן הוא
- עז. דמחזקינן ליה באבוה דהאי דכהן הוא
- עו. שנים אומרים מת ושנים אומרים לא מת (ב)
- עה. שנים אומרים מת ושנים אומרים לא מת
- עד. אנן אחתינן ואנן מסקינן
- עג. תרי ותרי
- עב. חזקת כשרות בתרי ותרי
- עא. בדין עדות מוכחשת - המשך -
- ע. בדין עדות מוכחשת
- סט. והא עדות מוכחשת היא
- סח. בדין זה אומר של אבותי וזה אומר של אבותי - המשך -
- סז. בדין זה אומר של אבותי וזה אומר של אבותי
- סו. שנים אומרים מת ושנים אומרים לא מת (ב)
- סה. עבידי אינשי דקרו לשני טובא שני חזקה - המשך -
- סד. עבידי אינשי דקרו לשני טובא שני חזקה
- סג. פלניא גזלנא הוא
- סב. בענין טענינן ללוקח
- סא. בענין מיגו למפרע והפה שאסר
- ס. בענין מיגו למפרע לא אמרינן
- נט. בטענת מפלוני זבינתה דזבנה מינך קמי דידי - המשך -
- נח. בטענת מפלוני זבינתה דזבנה מינך קמי דידי
- נז. מפלניא זבינתה דזבנה מינך (ב)
- נו. מפלניא זבינתה דזבנה מינך
- נה. בשוקי בראי הואי
- נד. אנא בשכוני גוואי הואי - המשך -
- נג. אנא בשכוני גוואי הואי
- נב. הערות קצרות בסוגיין
- נא. בדינא דרצופות (ד)
- נ. בדינא דרצופות (ג)
- מט. בדינא דרצופות - המשך
- מח. בדינא דרצופות
- מז. בגדר קיום מ"ע שהזמן גרמא בנשים
- מו. מחאה שלא בפניו
- מה. חזקת ג' שנים לפי רבנן (ג)
- מד. חזקת ג' שנים לפי רבנן (ב)
- מג. חזקת ג' שנים לפי רבנן
- מא. אכלה תלתא פירי בחד יומא
- מ . אלא מעתה מחאה שלא בפניו לא תהא מחאה
- לט. אלא מעתה חזקה שאין עמה טענה תיהוי חזקה - המשך -
- לח. אלא מעתה חזקה שאין עמה טענה תיהוי חזקה
- לז. הלימוד משור המועד
- לו. פתיחה לפרק חזקת הבתים
- לד. גביית חוב מיתומין קטנים תוך זמנו
- לב. הידור מצוה בנר חנוכה
- לא. אין אדם פורע תוך זמנו (ד)
- ל. אין אדם פורע תוך זמנו (ג)
- כט. אין אדם פורע תוך זמנו (ב)
- כח. אין אדם פורע תוך זמנו
- כז. התחלת הסוגיא דאין אדם פורע תוך זמנו
- כו. בדין כותל חצר שנפל (ב)
- כה. בדין כותל חצר שנפל
- כד. בדינא דבר מצרא
- כג. המקיף את חבירו מג' רוחותיו וכו' (ד)
- כב. המקיף את חבירו מג' רוחותיו וכו' (ג)
- כא. המקיף את חבירו מג' רוחותיו וכו' (ב)
- כ. המקיף את חבירו מג' רוחותיו וכו'
- יט. בתי כנסיות של בבל על תנאי הן עשויות
- יח. בתי כנסיות של בבל על תנאי הן עשויות
- יז. בדין סתירת בית הכנסת
- טז. בענין אמירת חזק וקני
- טו. קנין דברים לא הוה קנין
- יד. בהא דמתניתין ראי' איירי בשאין בו דין חלוקה
- יג. וכן בגינה
- יב. הערות קצרות
- יא. בדין מחיצת הכרם שנפרצה
- י. בענין ניחא ליה בכלאים
5775 - תשע"ה
מסכת: גיטין
מגיד שיעור: הרב גערליצקי
- פז. גלוי דעתא בגיטא
- פו. בדין יתומין שבאו לחלוק בנכסי אביהן
- פה. מלתא דמתעבדא באפי עשרה צריך עשרה למישלפה
- פד. מלתא דמתעבדא באפי עשרה צריך עשרה למישלפה
- פג. בדין עדות שבטלה מקצתה
- פב. בדין עדות שבטלה מקצתה
- פא. הבאת עומר ושתי הלחם
- פ. אפקעינהו רבנן לקידושין מיני'
- עט. אפקעינהו רבנן לקידושין מיני'
- עח. בפחות משנים אפילו רבי מודה דאמרינן מה כח ב"ד יפה.
- עז. בהפלוגתא דבפני כמה נותנו
- עו. בדין חוזר ומגרש בו או לא - המשך -
- עה. בביאור הדין והשיטות אם חוזר ומגרש בו או לא
- עד. בתוד"ה מבוטלת - המשך - ביאור בג' הפירושים -
- עג. למימרא דבטל לישנא דלבטיל משמע
- עב. דברים שבלב ואמירת רוצה אני
- עא. דברים שבלב אינם דברים - המשך -
- ע. דברים שבלב אינן דברים
- סט. לצעורה קא מיכוין - לשיטת רש"י -
- סח. ביטול הגט ע"י שליח ומילי לא ממסרן לשליח
- סז. ביטול בגט - שיעור פתיחה לפרק השולח
- סד. בסוגיא דפלגינן דיבורא - המשך -
- סג. בסוגיא דפלגינן דיבורא
- סב. ריבוי בשיעורין אם אסור מדאורייתא
- סא. בדין אמירה לנכרי לצורך מצוה
- ס. בענין מגילה נקראת בי"א ובי"ב וי"ג וכו'
- נט. טומאת אויר חו"ל
- נח. הרוצה ליכנס לסוריא בטהרה נכנס
- נז. בענין כיבוש יחיד
- נו. בדין עציץ נקוב המונח ע"ג יתידות (ג)
- נה. בדין עציץ נקוב המונח ע"ג יתידות
- נד. בדינא דעציץ נקוב ע"ג יתידות
- נג. בדין המביא גט בספינה (ב)
- נב. המביא גט בספינה
- נא. משה רבינו ובי"ד הגדול
- נ. דין שרטוט בספר תורה ומזוזה (ד)
- מט. דין שרטוט בספר תורה ומזוזה (ג)
- מח. דין שירטוט בספר תורה ומזוזה (ב)
- מז. בבל רב אמר כא"י לגיטין ודין שרטוט בספר תורה ומזוזה
- מו. כיצד יעשה יטלנו הימנה ויחזור ויתננו לה
- מה. בגדר הקיום דמ"ע שהזמן גרמא בנשים
- מד. מי כשרים לקיים הגט באמירת בפ"נ - המשך
- מג. בסוגיא דבפני כמה נותנו לה
- מב. בדאורייתא אין עד נעשה דיין
- מא. בענין שליח נעשה עד ועד נעשה דיין
- מ . בדין לא אמר בפ"נ וניסת - המשך הביאור בשיטת הרמב"ם
- לט. בדין לא אמר בפ"נ וניסת - לאחר שלמדו
- לח. אי הכי יכול נמי - המשך
- לז. אי הכי יכול נמי
- לו. בענין תוך כדי דיבור כדיבור
- לה. ימי חנוכה בימות המשיח
- לד. איסור דרבנן גברא או חפצא
- לג. הדור מצוה בנר חנוכה
- לב. אלם אם יכול לקיים גט ע"י כתב
- לא. אלם אם יכול לקיים גט ע"י כתב
- ל. הערות בדף ד' ע"ב
- כט. בתוד"ה דקיימ"ל
- כח. בתוד"ה דקיימ"ל
- כז. הערות קצרות בדף ד,א
- כו. מודה ר"א במזוייף מתוכו
- כה. מודה ר"א במזוייף מתוכו
- כד. וגובה מנכסים משועבדים
- כג. האם ר"א מכשיר בעדי מסירה ביש עליו עדים ואין בו זמן
- כב. כתב ידו ואין עליו עדים
- כא. כתב ידו ואין עליו עדים
- כ. ג' גיטין פסולין ואם ניסת הולד כשר
- יט. אי ר"א כתיבה בעי חתימה לא בעי
- יח. מאן האי תנא דבעי כתיבה וחתימה לשמה
- יז. שיטת רש"י בעדות שבשטר
- טז. עדים החתומים על השטר נעשה כמי שנחקרה עדותם בבי"ד
- טו. חד אתי בעל מערער ופסיל ליה
- יד. עיקר הגט יוכיח שצריך לחותמו בשנים
- יג. בענין יום הכפורים שחל להיות בשבת
מסכת: בבא בתרא
מגיד שיעור: הרב גערליצקי